Dersin Adı | Oyunlar Kuramı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATH 450 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin insanlar ve kurumlar arasındaki ilişkilerde kişinin ya da kurumun kazancını maksimize etmesine yönelik oyunlar kuramı kavramlarını anlamasını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Oyunların temel kavramları, Tutsak ikilemi , ComlabGames yazılımı, Stratejiler, Ardıl hamleler ve oyunlar, Risk ve olasılıklar, Eşzamanlı hamleler ve oyunlar, Nash kuramı, Tam olmayan informatik oyunlar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Oyunlar kuramına giriş, temel kavramlar | "A Guide to Game Theory" by Fiona Carmichael, Pearson Education Canada, 1st Edition, 2005. ISBN-13: 978-0273684961 Bölümler 1.1, 1.2 |
2 | İki kişilik toplam sıfır oyunlar | "A Guide to Game Theory" by Fiona Carmichael, Pearson Education Canada, 1st Edition, 2005. ISBN-13: 978-0273684961 Bölümler 1.3 |
3 | Stratejik düşünme ve stratejiler | "A Guide to Game Theory" by Fiona Carmichael, Pearson Education Canada, 1st Edition, 2005. ISBN-13: 978-0273684961 Bölümler 2.1, 2.2 |
4 | Ardıl oyunlar | "A Guide to Game Theory" by Fiona Carmichael, Pearson Education Canada, 1st Edition, 2005. ISBN-13: 978-0273684961 Bölüm 1.4 |
5 | Eşzamanlı oyunlar, karışık stratejiler | "A Guide to Game Theory" by Fiona Carmichael, Pearson Education Canada, 1st Edition, 2005. ISBN-13: 978-0273684961 Bölüm 6.1 |
6 | Tutsak ikilemi | "A Guide to Game Theory" by Fiona Carmichael, Pearson Education Canada, 1st Edition, 2005. ISBN-13: 978-0273684961 Chapter 3 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Nash Kuramı, Nash dengesi | "A Guide to Game Theory" by Fiona Carmichael, Pearson Education Canada, 1st Edition, 2005. ISBN-13: 978-0273684961 Bölüm 2.3 |
9 | Nash dengesinin uygulamaları | "A Guide to Game Theory" by Fiona Carmichael, Pearson Education Canada, 1st Edition, 2005. ISBN-13: 978-0273684961 Bölüm 2.3 |
10 | N kişilik oyunlar | "A Guide to Game Theory" by Fiona Carmichael, Pearson Education Canada, 1st Edition, 2005. ISBN-13: 978-0273684961 Bölüm 1.7 |
11 | Ardıl ve eşzamanlı alt oyunlar, tekralı oyunlar | "A Guide to Game Theory" by Fiona Carmichael, Pearson Education Canada, 1st Edition, 2005. ISBN-13: 978-0273684961 Bölümler 4.1, 1.5 |
12 | Tam olmayan informatik oyunlar, piyasa oyunları | "A Guide to Game Theory" by Fiona Carmichael, Pearson Education Canada, 1st Edition, 2005. ISBN-13: 978-0273684961 Bölümler 7.1, 7.2, 7.3 |
13 | Dönem sonu proje sunumları | |
14 | Dönem sonu proje sunumları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | "A Guide to Game Theory" by Fiona Carmichael, Pearson Education Canada, 1st Edition, 2005. ISBN-13: 978-0273684961 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | "Strategies and Games" by Prajit Dutta, The MIT Press, 1/27/99 Edition, 1999. ISBN-13: 978-0262041690 "Game Theory for Applied Economists" by Robert Gibbons, Princeton University Press, Reprint edition,1992. ISBN-13: 978-0691003955 "Games and Decisions: Introduction and Critical Survey" by Luce, R.D. and Raiffa, H, Dover Publications, Reprinted Edition, 1989. ISBN-13: 978-0486659435 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 | |
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 210 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. | |||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. | X | ||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. | |||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. | |||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. | |||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. | |||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. | X | ||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest